FC Kirkkonummi tiedottaa ylpeänä uuden osa-aikaisen seuratyöntekijän kiinnittämisestä kaudelle 2021. Seuran maalivahtivalmentajana aloittaa kirkkonummelaisille jalkapalloihmisille tuttu Joonas Salmimäki. Joonas aloittaa virallisesti 1.11. ja keskittyy seuran U10-U18 maalivahtien valmentamiseen.

– Todella hyvät fiilikset tästä sopimuksesta! Odotan sormet syyhyten että pääsen aloittamaan työnteon maalivahtien kanssa. On mahtavaa palata tekemään töitä Kirkkonummelle yhden välivuoden jälkeen. Kaudella 2019 vastasin FC Kirkkonummen maalivahtivalmennuksesta, nyt tuo aloitettu työ saa jatkoa, Salmimäki kommentoi.

Salmimäki on valmentanut aikaisemmin  ACK:n, MasKi:n, KyIF:n ja EPS:n maalivahteja. Hänen valmentamiaan kirkkonummelaisia maalivahteja pelaa nykyisin muun muassa nuorten SM-sarjoissa, aluejoukkueissa ja nuorten maajoukkueissa.

Joonas painottaakin, että Kirkkonummelta on hyvät edellytykset ponnistaa Suomen huipulle, kunhan asenne on kunnossa ja on valmis tekemään paljon töitä unelmien eteen.

– Haluan, että seuramme maalivahdit ovat joukkueensa parhaimmistoa jalalla pelaamisessa. Hyvä potkutekniikka ja syöttövalikoima sekä pallovarmuus ovat myös ehdottoman tärkeitä ominaisuuksia maalivahdeille.

Joonas tulee valmentamaan eri ikäisiä maalivahteja seurassa, joten yksilöllinen valmennus on hyvin erilaista riippuen pelaajan iästä ja taustasta. Tämä tulee ottaa huomioon harjoituksia suunniteltaessa.  Joonas näkee valmentamisen sydämen asiana, joten Kirkkonummen ja Masalan kentillä ei kuljeta kellokortti kourassa tunteja tuijottaen.

Torjuntataidot ovat edelleen maalivahtityöskentelyn selkäranka. Kaikessa harjoittelussa tähdätään siihen, että torjunnat ovat puhtaita ja selkeitä.

Haluaisin että Kirkkonummen maalivahdit tunnetaan tietyistä asioista. He ovat urheilullisia, hyvin ääntä käyttäviä sekä varmoja torjuntatekniikoissaan. Meidän maalivahdit pelaavat toppareiden alla alimpina kenttäpelaajina.

Seura on tyytyväinen saadessaan Joonaksen osaksi tiimiä alkavalle uudelle kaudelle. Tämä auttaa osaltaan tuomaan lisäresursseja kentälle, joilla nostetaan entisestään kenttätoiminnan laatua FC Kirkkonummessa.